Digital strategi

Digital strategi

Digital strategi är ett ”buzzword” som många nu för tiden definierar som en del av en webbupplevelse. Det är delvis sant men digital strategi handlar om så mycket mer - det handlar om att välja rätt väg vid rätt tillfälle.

När man står inför en utmaning behöver man fråga sig: när är det rätt att välja det specifika CMS-systemet, när är rätt att använda det specifika CRM-systemet, bör vi bygga något skräddarsytt och hur ska det i så fall appliceras, vilken webblösning är rätt för vilket tillfälle och vilken målbild? Hur ska vi digitalt lösa vår utmaning på bästa sätt?

Vad är syftet och vad kommer det leda till - vad sparar det för tid och för vem, hur skulle det kunna utföras och vilken är bäst väg framåt för att nå ett så effektivt resultat som möjligt?

Digital strategi kräver förståelse för kunden och förståelse för vad som är möjligt med teknik. Det behövs ett bollplank och idéspruta för att titta på hur ett system eller en lösning ska lösa affärsstrategi, idéer och utmaningar digitalt och det behövs framför allt erfarenhet av olika typer av kunder, utmaningar och situationer.

En digital strategi kan handla om att organisationen har problem med information internt, har problem med att få ut sin information externt eller sälja sina produkter eller tjänster digitalt. Det kan likaså förstås handla om att ni behöver effektivisera era affärsprocesser för att genom ny teknik få ut mesta möjliga av era medarbetare och/eller kunder.

iZ Group har lång erfarenhet av digital strategi med affären i fokus - vill du ha ett möte med bollplank och digital strategi - tveka inte att höra av dig!

Copyright © 1995-2019 by iZ